More ambitious energy and environmental targets and larger use of alternative energy in the transport sector increase system effects over sector boundaries, and while the stationary energy sector (e.g., electricity and heat generation) and the transport sector earlier a to large degree could be considered as separate systems with limited interaction, integrated analysis approaches now grow in importance.
This report from a recently finished f3 project summarizes and analyzes input data and transport biofuel-related results of 29 peer-reviewed scientific journal articles presenting studies based on different energy-economic models with time horizons in most cases ending between 2040 and 2100. The work investigates what future role comprehensive energy-economy modeling studies portray for transport biofuels in terms of their potential and competitiveness, including a mapping of what future transport biofuel utilization and market shares the studies describe as well as an analysis of what factors influence this.
The report can be downloaded here.
Other posts
EU-förordningar som ska minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg
EU-förordningarna FuelEU Maritime och ReFuelEU Aviation beslutades under våren 2023 och syftar till att minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg.
Read more »
News | 2024-10-07
Koll på EU:s förnybartdirektiv och hållbarhetskriterier
Sedan 2009 finns EU-gemensamma mål och riktlinjer för att främja användningen av förnybar energi genom EU:s förnybartdirektiv, på engelska Renewable…
Read more »
News | 2024-08-15
f3 hörs i podden Innovationslandet
Podden Innovationslandet uppmärksammar innovativa lösningar och hur de kan förändra samhället i positiv riktning. I det senaste avsnittet medverkade f3:s…
Read more »
News | 2024-04-02
Hållbarhet och plantor på tillväxt hos Södra i Falkenberg
Den 6-7 november samlades f3:s medlemmar kring föredrag och aktiviteter om biodrivmedel från skogen, markanvändningsfrågor och EU:s klimatpolitik. På programmet…
Read more »
News | 2023-11-16