A recently finished f3 project has modeled accumulated environmental impacts of Swedish biofuel production and consumption in order to understand how to report and quantify aggregated impacts from the biofuel sector from domestic consumption, production and imports/exports of biofuels. The project has included the development of a database of Imports-Consumption of Fuels and Raw Materials, and an LCA Model for Inputs-Consumption of Biofuels in Sweden and has been performed by IVL with project leader Michael Martin. A manuscript for an article in a scientific journal has been submitted. However, an extended summary of the project is already available here.

Other posts

Ambitionerna för reduktionsplikten får inte sänkas

Reduktionspliktens framtid har sedan valet i september varit ett hett politiskt diskussionsämne. Regeringspartierna och SD vill alla sänka reduktionsplikten, men…

Read more »

News | 2023-04-26

Möjligheter med elektrobränslen och utmaningar på vägen

Tillgången på råvaror för biodrivmedel är begränsad och batteriteknik är inte den bästa lösningen för alla typer av fordon i…

Read more »

News | 2023-08-28

Satsningar på biodrivmedel försvåras av politisk osäkerhet

Industrins planer, beslut och investeringsvilja om en utökad biodrivmedelsproduktion påverkas i hög grad av hur säker man är på att…

Read more »

News | 2023-10-12

f3 publicerar fakta om reduktionsplikten

De senaste åren har reduktionsplikten gått från okänd till omstridd. Den 29 november 2023 ska riksdagen rösta om huruvida reduktionspliktens…

Read more »

News | 2023-11-27

See all news »