Biofuels have been recognized to be one of the key solutions for reducing the greenhouse gas emissions from the transport sector. For quite some time there have been national and international (EU-level) policies promoting biofuels and this has indeed led to significant increase in production.

Kristina Holmgren (IVL and Chalmers) has written a paper in which current policies applied for the promotion of biofuels in Sweden are described, and a discussion on problems and potential improvements is given. The report compares supply and demand side instruments, and what effects they have had (in cases where the instruments have been in place for some time) or could have. Special emphasize is given to the question whether policies should distinguish between 1st and 2nd (or 3rd) generation biofuels.

You can download the report here.

Other posts

Nytt faktablad sammanställer uppskattningar av EU:s framtida biomassapotential

Biomassa är en förnybar resurs, men tillgången är begränsad. Kunskap om den framtida potentialen, under olika förutsättningar, är därmed central…

Read more »

News | 2025-09-16

Nu väntar nya uppdrag för f3:s klusterledare Ingrid Nohlgren

Det är med visst vemod som jag nu lämnar f3 efter 7,5 år. För det har verkligen varit en spännande…

Read more »

News | 2025-08-20

Positivt besked om fortsatt finansiering för f3 som innovationskluster

Nu är det klart – Energimyndigheten delfinansierar fortsättningen av f3 som innovationskluster fram till och med 2027! Det kombineras med…

Read more »

News | 2025-03-13

Här syns världens produktionsanläggningar av biodrivmedel

IEA Bioenergy Task 39 har under flera år övervakat och spårat demonstrationsanläggningar och kommersialiseringsframsteg för avancerade biodrivmedel i medlemsländerna och…

Read more »

News | 2024-12-03

See all news »