The connection to land use is discussed in many biofuel contexts. Using land for production of biofuels could lead to food production being moved, potentially affecting both food prices and green house gas emissions. Land use thus becomes an impact factor for climate performance of biofuels depending on where crops used for production are grown.

Calculating the impacts from direct land use change, DLUC, is possible, even if there are uncertainties in how results could be assessed. ILUC – indirect land use change – is however a far more complicated term.

f3 has a new fact sheet explainging the basis for the most recent research on ILUC and how it affects the performance of biofuels. The fact sheet is at this point only available in Swedish.

Other posts

EU-förordningar som ska minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg

EU-förordningarna FuelEU Maritime och ReFuelEU Aviation beslutades under våren 2023 och syftar till att minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg.

Read more »

News | 2024-10-07

Koll på EU:s förnybartdirektiv och hållbarhetskriterier

Sedan 2009 finns EU-gemensamma mål och riktlinjer för att främja användningen av förnybar energi genom EU:s förnybartdirektiv, på engelska Renewable…

Read more »

News | 2024-08-15

f3 hörs i podden Innovationslandet

Podden Innovationslandet uppmärksammar innovativa lösningar och hur de kan förändra samhället i positiv riktning. I det senaste avsnittet medverkade f3:s…

Read more »

News | 2024-04-02

Mer svenska biodrivmedel gynnar hela samhället

En ökning av den inhemska produktionen av biodrivmedel ger Sverige ökad tillväxt och fler gröna jobb, stärkt konkurrenskraft och ökad…

Read more »

News | 2024-03-12

See all news »