The use of biofuels in Sweden has increased dramatically during the last decade and the country is now one of the leading member states in the European Union (EU). Sweden has ambitious national targets for the transport sector and the ambition to continue being a leading country for biofuel use. This requires policies that justify long term investment in biofuel production facilities and refueling infrastructure.
A recently finished f3-project performed by Kersti Karltorp and Jorrit Gosens at SP set out to overview the complex EU legislation regarding biofuel development, and also to investigate which the implications are for Swedish stimulus measures from e.g. the Iluc directive and the RED Directive. The finished report shows possibilities and limitations for continued and future support for biofuels in Sweden seen in today's light.
Access the report here.
Other posts
Infångat kol ger klimatneutralt flygbränsle
Klimatpåverkan från flyget kan elimineras fullt ut om produktionen av flygbränsle kombineras med infångning och lagring av koldioxid. I produktionsprocesser…
Read more »
News | 2022-04-12
Variationer i LCA-ramverk ger olika svar om biodrivmedels miljöpåverkan
Många aktörer använder livscykelanalys (LCA) när de ska fatta beslut grundade på förnybara drivmedels miljöpåverkan. En jämförelse mellan tre ramverk…
Read more »
News | 2022-05-25
Nytt biodrivmedel kan minska sjöfartens utsläpp
Restprodukter från skogen kan bli ett efterfrågat svavelfritt marinbränsle. Ett nytt drivmedel har skapats och testats i labbmiljö. Biprodukter från…
Read more »
News | 2022-06-29
Kostnaden för att minska klimatutsläpp i olika sektorer kan jämföras med hjälp av modell
Ny forskning visar på hur kostnader inom energisystemet som helhet kan påverkas av höga krav på inblandning av flytande biodrivmedel.
Read more »
News | 2022-10-05