The use of biofuels in Sweden has increased dramatically during the last decade and the country is now one of the leading member states in the European Union (EU). Sweden has ambitious national targets for the transport sector and the ambition to continue being a leading country for biofuel use. This requires policies that justify long term investment in biofuel production facilities and refueling infrastructure.
A recently finished f3-project performed by Kersti Karltorp and Jorrit Gosens at SP set out to overview the complex EU legislation regarding biofuel development, and also to investigate which the implications are for Swedish stimulus measures from e.g. the Iluc directive and the RED Directive. The finished report shows possibilities and limitations for continued and future support for biofuels in Sweden seen in today’s light.
Access the report here.
Andra inlägg
Transportsektorns fossilfria omställning kräver fortsatt olika drivmedelslösningar
Den 1 februari träffades representanter från f3:s medlemsorganisationer i Lund för att diskutera forskningsresultat om förnybara drivmedel och omställningen av…
Läs mer »
Nyheter | 2023-02-08
Bioenergiforskare vill att vi lyfter blicken från avgasröret
Det finns en spridd missuppfattning att biobränslenas klimatpåverkan skulle bestämmas av koldioxidutsläppen från fordon och energianläggningar som använder biobränsle. Men…
Läs mer »
Nyheter | 2023-03-06
Möjligheter med elektrobränslen och utmaningar på vägen
Tillgången på råvaror för biodrivmedel är begränsad och batteriteknik är inte den bästa lösningen för alla typer av fordon i…
Läs mer »
Nyheter | 2023-08-28
Satsningar på biodrivmedel försvåras av politisk osäkerhet
Industrins planer, beslut och investeringsvilja om en utökad biodrivmedelsproduktion påverkas i hög grad av hur säker man är på att…
Läs mer »
Nyheter | 2023-10-12