The use of biofuels in Sweden has increased dramatically during the last decade and the country is now one of the leading member states in the European Union (EU). Sweden has ambitious national targets for the transport sector and the ambition to continue being a leading country for biofuel use. This requires policies that justify long term investment in biofuel production facilities and refueling infrastructure.

A recently finished f3-project performed by Kersti Karltorp and Jorrit Gosens at SP set out to overview the complex EU legislation regarding biofuel development, and also to investigate which the implications are for Swedish stimulus measures from e.g. the Iluc directive and the RED Directive. The finished report shows possibilities and limitations for continued and future support for biofuels in Sweden seen in today’s light.

Access the report here.

Andra inlägg

Drivmedelsjämförelse som underlättar för beslutsfattare

Finns det ett optimalt val? Ny studie jämför klimatnytta, kostnader och resurseffektivitet för tolv biodrivmedel från skogsrester. Analysen är framtagen…

Läs mer »

Nyheter | 2021-08-23

Stort intresse för kostnader för fossilfria tunga transporter

Ett omfattande datamaterial som bör kunna användas i fler analyser. Så beskrev projektledaren Kristina Holmgren, tidigare på VTI, underlaget som…

Läs mer »

Nyheter | 2021-05-27

Känd teknik i ny kombination ger mer biodrivmedel

Ett nytt sätt att kombinera termokemiska tekniker kan bidra till målet att minska klimatutsläppen från transportsektorn. I projektet BioFlex…

Läs mer »

Nyheter | 2021-04-06

Skogsrester kan bli viktig råvara för svensk framtida HVO-produktion

Hydrerad vegetabilisk olja, HVO, efterfrågas av allt fler och det är nu det dominerande biodrivmedlet på den svenska marknaden. Men…

Läs mer »

Nyheter | 2020-12-14

Se alla nyheter »