The use of biofuels in Sweden has increased dramatically during the last decade and the country is now one of the leading member states in the European Union (EU). Sweden has ambitious national targets for the transport sector and the ambition to continue being a leading country for biofuel use. This requires policies that justify long term investment in biofuel production facilities and refueling infrastructure.

A recently finished f3-project performed by Kersti Karltorp and Jorrit Gosens at SP set out to overview the complex EU legislation regarding biofuel development, and also to investigate which the implications are for Swedish stimulus measures from e.g. the Iluc directive and the RED Directive. The finished report shows possibilities and limitations for continued and future support for biofuels in Sweden seen in today’s light.

Access the report here.

Andra inlägg

Öppna webbinarier i vår

Hur minskar transportsektorns fossilberoende och accelererar användningen av förnybara alternativ där de ger störst koldioxidreduktioner? Vad betyder det att kunna…

Läs mer »

Nyheter | 2022-03-07

Lastkapacitet och tankinfrastruktur viktiga för massgodstransporter med bränsleceller

Fordon för massgodstransporter i tätortsmiljö ställer särskilda krav när det gäller lastkapacitet och lokalisering av tankinfrastruktur. Möjliga fossilfria alternativ till…

Läs mer »

Nyheter | 2022-02-02

Vårens webbinarier om förnybara drivmedel och system

Vilka råvaror kan vi använda för biodrivmedelsproduktion och hur bör de utvinnas? Vad är potentialen för olika nya framställningstekniker eller…

Läs mer »

Nyheter | 2022-01-28

Skogsrestbaserade drivmedel visar upp god klimatprestanda

Droppar i tanken eller en ny tank? Svaret på frågan om vilket drivmedel som bör tillverkas av skogsrester skiljer sig…

Läs mer »

Nyheter | 2021-09-16

Se alla nyheter »