A new renewable energy directive for the period 2020-2030 was proposed by the European Commission on 30 November 2016. The proposed new directive is called RED II and it will enter into force on 1 January 2021, succeeding the current RED from 2009. In short, the RED II proposes a set of policy measures in order to reach the target of a 27% renewable energy share from energy consumed by the transportation, electricity, and heating/cooling sectors by 2030 that was endorsed by the EU Council in 2014.

f3 has compared the parts of the RED II proposal to the current RED that are relevant for the development and regulation of renewable transportation fuels and compiled the main alterations in a PM. The document is not a position paper but rather an overview of how the current directive and the new proposal differ.

Other posts

Nu väntar nya uppdrag för f3:s klusterledare Ingrid Nohlgren

Det är med visst vemod som jag nu lämnar f3 efter 7,5 år. För det har verkligen varit en spännande…

Read more »

News | 2025-08-20

Biodrivmedel – the basics

Nu publicerar f3 en faktasammanställning som kort och gott heter Kort om biodrivmedel. I den presenteras grundläggande fakta om biodrivmedel:…

Read more »

News | 2025-06-18

Här syns världens produktionsanläggningar av biodrivmedel

IEA Bioenergy Task 39 har under flera år övervakat och spårat demonstrationsanläggningar och kommersialiseringsframsteg för avancerade biodrivmedel i medlemsländerna och…

Read more »

News | 2024-12-03

EU-förordningar som ska minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg

EU-förordningarna FuelEU Maritime och ReFuelEU Aviation beslutades under våren 2023 och syftar till att minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg.

Read more »

News | 2024-10-07

See all news »