A new renewable energy directive for the period 2020-2030 was proposed by the European Commission on 30 November 2016. The proposed new directive is called RED II and it will enter into force on 1 January 2021, succeeding the current RED from 2009. In short, the RED II proposes a set of policy measures in order to reach the target of a 27% renewable energy share from energy consumed by the transportation, electricity, and heating/cooling sectors by 2030 that was endorsed by the EU Council in 2014.
f3 has compared the parts of the RED II proposal to the current RED that are relevant for the development and regulation of renewable transportation fuels and compiled the main alterations in a PM. The document is not a position paper but rather an overview of how the current directive and the new proposal differ.
Other posts
Här syns världens produktionsanläggningar av biodrivmedel
IEA Bioenergy Task 39 har under flera år övervakat och spårat demonstrationsanläggningar och kommersialiseringsframsteg för avancerade biodrivmedel i medlemsländerna och…
Read more »
News | 2024-12-03
Koll på EU:s förnybartdirektiv och hållbarhetskriterier
Sedan 2009 finns EU-gemensamma mål och riktlinjer för att främja användningen av förnybar energi genom EU:s förnybartdirektiv, på engelska Renewable…
Read more »
News | 2024-08-15
f3 hörs i podden Innovationslandet
Podden Innovationslandet uppmärksammar innovativa lösningar och hur de kan förändra samhället i positiv riktning. I det senaste avsnittet medverkade f3:s…
Read more »
News | 2024-04-02
Mer svenska biodrivmedel gynnar hela samhället
En ökning av den inhemska produktionen av biodrivmedel ger Sverige ökad tillväxt och fler gröna jobb, stärkt konkurrenskraft och ökad…
Read more »
News | 2024-03-12