In early 2018, the Swedish Government appointed a new committee with the purpose to analyse how the use of sustainable biofuels in aviation can increase in order to support the transition to a fossil-free energy system and reduced climate impact. The committee also had the task to propose adequate policy measures that could be implemented.
The committee has now published its final report. The key proposal is implementation of a reduction obligation quota system with gradually stricter demands of blending of renewable fuels into the kerosene that is used as fuel today. The demand for 2030 would be a 30 percent blend-in.
The final report is available for download (in Swedish) here.
Other posts
Positivt besked om fortsatt finansiering för f3 som innovationskluster
Nu är det klart – Energimyndigheten delfinansierar fortsättningen av f3 som innovationskluster fram till och med 2027! Det kombineras med…
Read more »
News | 2025-03-13
Här syns världens produktionsanläggningar av biodrivmedel
IEA Bioenergy Task 39 har under flera år övervakat och spårat demonstrationsanläggningar och kommersialiseringsframsteg för avancerade biodrivmedel i medlemsländerna och…
Read more »
News | 2024-12-03
EU-förordningar som ska minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg
EU-förordningarna FuelEU Maritime och ReFuelEU Aviation beslutades under våren 2023 och syftar till att minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg.
Read more »
News | 2024-10-07
Koll på EU:s förnybartdirektiv och hållbarhetskriterier
Sedan 2009 finns EU-gemensamma mål och riktlinjer för att främja användningen av förnybar energi genom EU:s förnybartdirektiv, på engelska Renewable…
Read more »
News | 2024-08-15