In early 2018, the Swedish Government appointed a new committee with the purpose to analyse how the use of sustainable biofuels in aviation can increase in order to support the transition to a fossil-free energy system and reduced climate impact. The committee also had the task to propose adequate policy measures that could be implemented.
The committee has now published its final report. The key proposal is implementation of a reduction obligation quota system with gradually stricter demands of blending of renewable fuels into the kerosene that is used as fuel today. The demand for 2030 would be a 30 percent blend-in.
The final report is available for download (in Swedish) here.
Other posts
Poppelodling kan öka tillgången till inhemsk bioråvara
I Sverige finns mycket goda förutsättningar att storskaligt odla poppel eller andra snabbväxande lövträd som biomassabas till drivmedel. Forskning visar…
Read more »
News | 2022-05-23
Svenska reduktionsplikten minskar klimatutsläppen från transporter mest
Ökade drivmedelspriser har lett till ifrågasättanden av den svenska reduktionsplikten. Men reduktionsplikten har varit avgörande för Sveriges kraftigt minskade klimatutsläpp…
Read more »
News | 2022-06-07
Ökad elektrifiering och biodrivmedel krävs för att nå klimatmål
Ny forskning visar att både ökad elektrifiering och reduktionsplikt krävs om man vill minska transportsektorns fossila koldioxidutsläpp och nå politisk…
Read more »
News | 2022-06-22
Transportsektorns fossilfria omställning kräver fortsatt olika drivmedelslösningar
Den 1 februari träffades representanter från f3:s medlemsorganisationer i Lund för att diskutera forskningsresultat om förnybara drivmedel och omställningen av…
Read more »
News | 2023-02-08