In early 2018, the Swedish Government appointed a new committee with the purpose to analyse how the use of sustainable biofuels in aviation can increase in order to support the transition to a fossil-free energy system and reduced climate impact. The committee also had the task to propose adequate policy measures that could be implemented.
The committee has now published its final report. The key proposal is implementation of a reduction obligation quota system with gradually stricter demands of blending of renewable fuels into the kerosene that is used as fuel today. The demand for 2030 would be a 30 percent blend-in.
The final report is available for download (in Swedish) here.
Other posts
Hållbarhet och plantor på tillväxt hos Södra i Falkenberg
Den 6-7 november samlades f3:s medlemmar kring föredrag och aktiviteter om biodrivmedel från skogen, markanvändningsfrågor och EU:s klimatpolitik. På programmet…
Read more »
News | 2023-11-16
f3 publicerar fakta om reduktionsplikten
De senaste åren har reduktionsplikten gått från okänd till omstridd. Den 29 november 2023 ska riksdagen rösta om huruvida reduktionspliktens…
Read more »
News | 2023-11-27
Här är prislistan för växthusgasreduktion med olika förnybara drivmedel
Sedan den svenska reduktionsplikten infördes 2018 för att reducera transportsektorns utsläpp av växthusgaser har den ställt successivt hårdare krav på…
Read more »
News | 2023-12-18
Koll på EU:s förnybartdirektiv och hållbarhetskriterier
Sedan 2009 finns EU-gemensamma mål och riktlinjer för att främja användningen av förnybar energi genom EU:s förnybartdirektiv, på engelska Renewable…
Read more »
News | 2024-08-15