Biofuel, policy and “flying shame” – How can climate impact from aviation be reduced?
From left: Jörgen Larsson, Chalmers; Maria Wetterstrand, the Biojet Inquiry; Sören Eriksson, Preem; Ingrid Nohlgren, f3 and Anna Elofsson, PhD…
Read more »
From left: Jörgen Larsson, Chalmers; Maria Wetterstrand, the Biojet Inquiry; Sören Eriksson, Preem; Ingrid Nohlgren, f3 and Anna Elofsson, PhD…
Read more »
When the impact of economic, environmental, social and technical aspects on fuel choice in the maritime sector was investigated within…
Read more »
Vad är den centrala okunskapen när det gäller omställningen av transportsektorn till fossilfrihet? Vad känner politiker och allmänhet generellt inte…
Read more »
What is the result from comparing life cycle costs for forest-based and fossil-based value chains for producing fuels for use…
Read more »
Demands for higher targets, a systems perspective and a harmonized approach In the beginning of March, f3 reported that…
Read more »
Den 11 april möttes f3:s parters koordinatorer i Norrköping, inbjudna av Lantmännen Agroetanol. Programmet inleddes med att innovationschef Andreas Gundberg…
Read more »
Klimatpåverkan från flygresor ökar kraftigt och enligt prognoserna fortsätter ökningen. Samtidigt har den svenska flygbranschen antagit ett mål att all…
Read more »
Curious about what activities took place within f3 during 2018? Find out about published reports, new projects, arranged events and…
Read more »
Det första direktivet handlar om fastställande av utsläppsnormer för koldioxid från nya tunga fordon. Förslaget innehåller i nuläget bindande mål…
Read more »
Just before Christmas 2018, the final new version of the EU Renewable Energy Directive, also called RED II.
Read more »