The f3 project Fuel options for public bus fleets in Sweden finished last year and  KTH researchers Maria Xylia and Semida Silveira have now published a paper with the results from the project. The paper is published in the highly-ranked journal of Energy Policy (Elsevier).

Some findings that the authors highlight in the paper are:

The penetration of renewables in Swedish public bus fleets reached ca. 60% in 2014.

Public bus emissions per vehicle-km have decreased by 43% between 2007 and 2014.

Efforts are needed to improve energy efficiency in bus transport.

Electricity is likely to receive increased attention according to expert survey.

Read the paper online

Read more about the f3 project and the report

Other posts

Ambitionerna för reduktionsplikten får inte sänkas

Reduktionspliktens framtid har sedan valet i september varit ett hett politiskt diskussionsämne. Regeringspartierna och SD vill alla sänka reduktionsplikten, men…

Read more »

News | 2023-04-26

Hållbarhet och plantor på tillväxt hos Södra i Falkenberg

Den 6-7 november samlades f3:s medlemmar kring föredrag och aktiviteter om biodrivmedel från skogen, markanvändningsfrågor och EU:s klimatpolitik. På programmet…

Read more »

News | 2023-11-16

f3 publicerar fakta om reduktionsplikten

De senaste åren har reduktionsplikten gått från okänd till omstridd. Den 29 november 2023 ska riksdagen rösta om huruvida reduktionspliktens…

Read more »

News | 2023-11-27

Här är prislistan för växthusgasreduktion med olika förnybara drivmedel

Sedan den svenska reduktionsplikten infördes 2018 för att reducera transportsektorns utsläpp av växthusgaser har den ställt successivt hårdare krav på…

Read more »

News | 2023-12-18

See all news »