Elisabeth Wetterlund, scientist at Luleå University of Technology (LTU) and f3 coordinator for Bio4Energy, has been a part of the BeWhere series of projects within f3 since they started in 2011. In July, she took part of the Advanced Biofuels Symposium in Vancouver, Canada.

– It was very interesting to learn about on-going research in a country that in so many aspects resembles Sweden, Elisabeth Wetterlund tells f3.

Elisabeth Wetterlund herself presented her work in the BeWhere project series with a poster on on-going research about renewable fuels production through co-gasification of black liquor and pyrolysis liquids, building on finished pilot scale tests at the LTU Green Fuels plant in Piteå.

– We are at the moment investigating how this technology would work in the Swedish energy system as a whole, using the geographically explicit systems model BeWhere Sweden, she says.

Because of the wide spectra of topics at the conference, ranging from feedstock to technology, techno-economics and systems, Elisabeth Wetterlund's poster led to many interesting discussions concerning both the technology itself and the system aspects around it.

Read more about the finished and on-going projects in the BeWhere series here.

Andra inlägg

Ambitionerna för reduktionsplikten får inte sänkas

Reduktionspliktens framtid har sedan valet i september varit ett hett politiskt diskussionsämne. Regeringspartierna och SD vill alla sänka reduktionsplikten, men…

Läs mer »

Nyheter | 2023-04-26

Satsningar på biodrivmedel försvåras av politisk osäkerhet

Industrins planer, beslut och investeringsvilja om en utökad biodrivmedelsproduktion påverkas i hög grad av hur säker man är på att…

Läs mer »

Nyheter | 2023-10-12

f3 publicerar fakta om reduktionsplikten

De senaste åren har reduktionsplikten gått från okänd till omstridd. Den 29 november 2023 ska riksdagen rösta om huruvida reduktionspliktens…

Läs mer »

Nyheter | 2023-11-27

Här är prislistan för växthusgasreduktion med olika förnybara drivmedel

Sedan den svenska reduktionsplikten infördes 2018 för att reducera transportsektorns utsläpp av växthusgaser har den ställt successivt hårdare krav på…

Läs mer »

Nyheter | 2023-12-18

Se alla nyheter »