The f3 project Fuel options for public bus fleets in Sweden finished last year and  KTH researchers Maria Xylia and Semida Silveira have now published a paper with the results from the project. The paper is published in the highly-ranked journal of Energy Policy (Elsevier).

Some findings that the authors highlight in the paper are:

The penetration of renewables in Swedish public bus fleets reached ca. 60% in 2014.

Public bus emissions per vehicle-km have decreased by 43% between 2007 and 2014.

Efforts are needed to improve energy efficiency in bus transport.

Electricity is likely to receive increased attention according to expert survey.

Read the paper online

Read more about the f3 project and the report

Andra inlägg

En överblick av kunskapsläget för förnybar bensin

Som en del av underlaget till Regeringens utredning Utfasning av fossila drivmedel och förbud mot försäljning av nya bensin- och…

Läs mer »

Nyheter | 2021-04-08

Tio fakta om biomassa för energiändamål

Sedan en tid tillbaka pågår en debatt om användningen av biomassa för olika energiändamål. Diskussionen förs såväl på tidningarnas debattsidor,…

Läs mer »

Nyheter | 2021-03-18

Webbinarieserien fortsätter den 4 och 11 november

Den 4 respektive 11 november kan du delta i två webbinarier där projektledare för projekt inom samverkansprogrammet Förnybara drivmedel och…

Läs mer »

Nyheter | 2020-10-26

Konkurrenskraftiga drop-in-bränslen från massaindustrin ger dubbla vinster

Strategiskt viktiga drop-in-bränslen kan produceras kostnadseffektivt av biprodukter i massaindustrin. Det ger både klimatvinster, ekonomiska vinster och mer pappersmassa. Efterfrågan…

Läs mer »

Nyheter | 2020-10-13

Se alla nyheter »