The f3 project Fuel options for public bus fleets in Sweden finished last year and  KTH researchers Maria Xylia and Semida Silveira have now published a paper with the results from the project. The paper is published in the highly-ranked journal of Energy Policy (Elsevier).

Some findings that the authors highlight in the paper are:

The penetration of renewables in Swedish public bus fleets reached ca. 60% in 2014.

Public bus emissions per vehicle-km have decreased by 43% between 2007 and 2014.

Efforts are needed to improve energy efficiency in bus transport.

Electricity is likely to receive increased attention according to expert survey.

Read the paper online

Read more about the f3 project and the report

Andra inlägg

Aktörssamverkan ger viktig kunskap till styrmedelsutveckling för ett fossilfritt jordbruk

Jordbrukets koppling till drivmedel handlar dels om energi för att driva maskiner, dels om aspekter på råvaror och markanvändning i…

Läs mer »

Nyheter | 2021-04-12

Tio fakta om biomassa för energiändamål

Sedan en tid tillbaka pågår en debatt om användningen av biomassa för olika energiändamål. Diskussionen förs såväl på tidningarnas debattsidor,…

Läs mer »

Nyheter | 2021-03-18

Lärorikt om läget för HTL

HTL står för hydrotermisk förvätskning och är en process för att bearbeta organiskt material till bioolja. Biooljan i sin tur…

Läs mer »

Nyheter | 2020-09-10

Multifunktionella system för markanvändning utgår från samverkande nyttor

Biomassa utgör råvara till mat, fibrer, material och energi och för att producera dem använder vi idag hälften av jordens…

Läs mer »

Nyheter | 2020-09-01

Se alla nyheter »