The f3 project Fuel options for public bus fleets in Sweden finished last year and  KTH researchers Maria Xylia and Semida Silveira have now published a paper with the results from the project. The paper is published in the highly-ranked journal of Energy Policy (Elsevier).

Some findings that the authors highlight in the paper are:

The penetration of renewables in Swedish public bus fleets reached ca. 60% in 2014.

Public bus emissions per vehicle-km have decreased by 43% between 2007 and 2014.

Efforts are needed to improve energy efficiency in bus transport.

Electricity is likely to receive increased attention according to expert survey.

Read the paper online

Read more about the f3 project and the report

Other posts

Vad innebär ett brett utbud av LCA-ramverk?

Miljöprestanda för drivmedel kan beräknas med livscykelanalys, LCA. Men olika LCA-ramverk har olika villkor och angreppsätt vilket kan påverka resultat…

Read more »

News | 2021-11-15

Vägar mot klimatneutralitet i fokus på årets programkonferens

På årets programkonferens för samverkansprogrammet Förnybara drivmedel och system vill vi fokusera på hur vi för verklighet av förutsättningarna…

Read more »

News | 2021-10-01

Oljedådra kan vara resurseffektiv råvara för svensk HVO

Runt 2015 blev HVO en populär inblandningskomponent i drivmedel i Sverige, bland annat för att den kan tankas direkt i…

Read more »

News | 2021-09-27

Forskning och fakta behöver återfå sin tyngd i bioenergidebatten

Vi måste nyansera en alldeles för polariserad och missledd debatt. Det var den samlade innebörden i replikskiftet mellan de medverkande…

Read more »

News | 2021-09-03

See all news »