Looking towards the year 2030, what are the realistic assumptions that could be made about the contribution of LBG in Sweden? This question was asked in the newly finished f3 project Prospects for renewable LBG in Sweden in 2030. The project has mapped possibilities for LBG production and compared them with scenarios regarding the predicted demand from road transport, shipping and industry.
Results show that heavy vehicles account for the greatest demand in all scenarios for reasons such as heavy vehicles are considered to be commercially available, the infrastructure is expanding, subsidies are proposed and a market segment is deemed to be available when HVO to a large extent is used for blending into diesel. Shipping and industry account for a smaller share of demand in one of the scenarios. Shipping and industry using LNG could in the future switch from LNG to LBG. Currently, price determines which fuel is used.
The project report is available in Swedish on the project site. A short English summary is included.
Other posts
Nu väntar nya uppdrag för f3:s klusterledare Ingrid Nohlgren
Det är med visst vemod som jag nu lämnar f3 efter 7,5 år. För det har verkligen varit en spännande…
Read more »
News | 2025-08-20
Vi minns f3:s tidigare ordförande Annika Åhnberg med stor värme
Vi har nåtts av den ledsamma nyheten att Annika Åhnberg nyligen gått bort efter en tids sjukdom. Annika var ordförande…
Read more »
News | 2025-06-27
Positivt besked om fortsatt finansiering för f3 som innovationskluster
Nu är det klart – Energimyndigheten delfinansierar fortsättningen av f3 som innovationskluster fram till och med 2027! Det kombineras med…
Read more »
News | 2025-03-13
Här syns världens produktionsanläggningar av biodrivmedel
IEA Bioenergy Task 39 har under flera år övervakat och spårat demonstrationsanläggningar och kommersialiseringsframsteg för avancerade biodrivmedel i medlemsländerna och…
Read more »
News | 2024-12-03