Looking towards the year 2030, what are the realistic assumptions that could be made about the contribution of LBG in Sweden? This question was asked in the newly finished f3 project Prospects for renewable LBG in Sweden in 2030. The project has mapped possibilities for LBG production and compared them with scenarios regarding the predicted demand from road transport, shipping and industry.
Results show that heavy vehicles account for the greatest demand in all scenarios for reasons such as heavy vehicles are considered to be commercially available, the infrastructure is expanding, subsidies are proposed and a market segment is deemed to be available when HVO to a large extent is used for blending into diesel. Shipping and industry account for a smaller share of demand in one of the scenarios. Shipping and industry using LNG could in the future switch from LNG to LBG. Currently, price determines which fuel is used.
The project report is available in Swedish on the project site. A short English summary is included.
Other posts
Här syns världens produktionsanläggningar av biodrivmedel
IEA Bioenergy Task 39 har under flera år övervakat och spårat demonstrationsanläggningar och kommersialiseringsframsteg för avancerade biodrivmedel i medlemsländerna och…
Read more »
News | 2024-12-03
EU-förordningar som ska minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg
EU-förordningarna FuelEU Maritime och ReFuelEU Aviation beslutades under våren 2023 och syftar till att minska klimatpåverkan från sjöfart och flyg.
Read more »
News | 2024-10-07
Koll på EU:s förnybartdirektiv och hållbarhetskriterier
Sedan 2009 finns EU-gemensamma mål och riktlinjer för att främja användningen av förnybar energi genom EU:s förnybartdirektiv, på engelska Renewable…
Read more »
News | 2024-08-15
f3 hörs i podden Innovationslandet
Podden Innovationslandet uppmärksammar innovativa lösningar och hur de kan förändra samhället i positiv riktning. I det senaste avsnittet medverkade f3:s…
Read more »
News | 2024-04-02